Первомайська школа № 7 - Дослідно-експериментальна робота
Неділя, 15.12.2019, 10:33
Ви увійшли як Гость | Група "Гости" | RSS

Первомайська ЗОШ І-ІІІ ст № 7




Меню сайту
Форма входу
Погода
Словники
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Дослідно-експериментальна робота

Про проведення дослідно-експериментальної роботи в Первомайській ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 з теми «Забезпечення комплексного підходу до навчання і виховання учнів шляхом впровадження природовідповідної (ноосферної) освіти»

 

            Настав час виховувати дітей не у споживацькій традиції ХХ століття, а в гармонійному співжитті з природою, в психологічній готовності оберігати природні цінності. Від нашого вміння допомогти дітям побачити , зрозуміти дивовижний світ природи залежить позиція у взаємовідносинах кожної дитини з природою. Ми, педагоги, повинні виховати екологічно культурне покоління.

            У 2012 році педагогічний колектив школи розпочав дослідно-експериментальну роботу з теми «Забезпечення комплексного підходу до навчання і виховання учнів шляхом впровадження природовідповідної (ноосферної) освіти». Було створено спільний науково-дослідний майданчик на базі кафедри педагогіки і психології Харківської академії неперервної освіти (науковий консультант  доктор педагогічних наук, професор кафедри управління якістю освіти Харківської академії неперервної освіти Кузнецова А.Ф.) та Первомайської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 7 Первомайської міської ради Харківської області (директор школи Г.В.Терещенко).

Велику роль в даному процесі  відіграє початкова школа, яку можна розглядати як першу сходинку збагачення людини знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство її з загальною, цілісною картиною світу і формування морально-етичного та естетичного ставлення до нього. До 1-ого класу  значна частина  дітей приходить  з порушенням основних систем організму. Чималий процент учнів молодшого шкільного віку має вже декілька хронічних захворювань.  І завданням  школи є створення здоров'язберігаючого середовища з метою  поліпшення стану здоров'я учнів. Не останню роль відіграє в цьому і  система взаємодії «учитель – учень».

Педагогічний колектив школи протягом 2006-2008 років  працював над реалізацією дослідно-експериментальної діяльності з теми «Наступність у розвитку особистості дошкільника і молодшого школяра шляхом адаптації програмових вимог до вікових можливостей дитини» ( науковий керівник -завідувач кафедри педагогіки ХОНМІБО Назаренко Г.І.)

Вважаємо, що нова тема науково-дослідницької роботи є органічним продовженням напрацювань педагогічного колективу. Над дослідно-експериментальною роботою працює творча група у складі директора школи Терещенко Г.В., заступника директора  з навчально-виховної роботи Педан Т.П., керівника шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів Сазонової Л.О., вчителя початкових класів Стрельнікової В.О., яка працює за методикою розвивального навчання Ельконіна-Давидова, учителя основ здоров'я Оболенцевої Т.О., учителя біології Мокляк Н.А. Директор школи Терещенко Г.В. та вчителі Стрельнікова В.О.,  Оболенцева Т.О.  у 2012 році брали участь у роботі Міжнародної науково-практичної конференції «Ноосферное образование в ВУЗах Украины», в семінарах на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

На підготовчому етапі проведення експерименту у 2013 році було розроблено програму дослідно - експериментальної  роботи, сформовано склад учасників експерименту, були визначені функціональні обов’язки вчителів – учасників експериментальної роботи,  забезпечено роботу науково-теоретичного семінару «Ноосферна освіта в Україні» (керівник Педан Т.П.). Практичний психолог школи Гордієнко Т.О. провела анкетування вчителів щодо їх готовності до проведення експерименту. Складовою частиною річного плану роботи школи є розділ «Дослідно-експериментальної робота з теми «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку».

На пошуково-формуючому етапі у 2013 році було проведено обстеження здоров'я вчителів і дітей в класах, в яких проводиться експеримент: 1-А (вчитель Стрельнікова В.О.) і 8-Б (класний керівник Оболенцева Т.О.). Лікар школи та медична сестра провели аналіз одержаних даних про стан здоров'я вчителів та учнів. Питання здоров'я учнів та вчителів було розглянуто на педагогічній раді.

Для  реалізації всіх завдань природовідповідного виховання потрібні більш ефективні форми і методи навчання та виховання особистості, ніж  ті, що існували в контексті традиційної педагогічної парадигми. Так , постає питання про здійснення екологічного виховання в контексті ноосферної освіти.

Кожна Людина повинна знати своє призначення на цій Землі й ті закони Всесвіту, які вона повинна виконувати. На жаль, історія розвитку суспільства впродовж минулого століття однозначно свідчить, що Людина не розуміє, не усвідомлює найважливішої своєї місії на Землі.

Основне протиріччя ХХІ століття полягає в тому, що людина, не розуміючи свого призначення на Землі, поставила себе над Природою.

В перші роки ХХ  століття В. Вернадський почав говорити про те, що вплив Людини на оточуючу Природу зростає настільки швидко, що не за горами той час, коли вона перетвориться в основну геологоутворюючу силу. Людина повинна взяти на себе відповідальність за майбутній розвиток Природи.

Ноосферна освіта як альтернатива традиційній класичній освіті функціонує вже понад 20 років. Її засновниками стали Маслова Н.В., доктор психологічних наук, професор, Президент міжнародної ноосферної академії науки і освіти, Аситарьов Б.О., доктор медичних наук, Гранд доктор філософії, професор, їх послідовники і учні. Але питання впровадження ноосферної освіти в навчально-виховному процесі школи недостатньо висвітлені у психолого-педагогічній літературі.

Освіта - це, в першу чергу, спосіб орієнтації суспільства на якісні людські ресурси, передові технології в економіці, врешті, на положення та роль держави в суспільстві. Природні основи освіти даються людині світом природи, світом людей і світом мистецтва. Власне , система освіти забезпечує передачу знань, вмінь і звичок від покоління до покоління.

 Всебічне використання життєво важливих інновацій у сфері освіти стає основою етичного, економічного та стратегічного завдання України у ХХІ столітті.

Реалізація принципу природовідповідності на ноосферному уроці сприяє поліпшенню стану фізичного і духовного здоров'я учнів.

 

Програма дослідно-експериментальної діяльності Первомайської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 на 2013-2016р.р..

Для скачування:https://yadi.sk/i/-_PmcnSXmQvB5;

1) Педагогічні читання за темою "Створення здоров’язберігаючого простору уроку через упровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання"

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/5Dc1GrzImKJic;

2) Створення здоров’язберігаючого простору уроку через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання.

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/_SqJmj6TmKJo7

3)Створення здоров’язберігаючого простору уроку через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання. Англійська мова.

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/JocM0_YxmKJq2

4) Створення здоров’язберігаючого простору уроку через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання.Зарубіжна література.

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/pnDCEiqBmKJrH

5) Створення здоров’язберігаючого простору уроку через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання.Математика.

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/AR_h5QtnmKJsS

6) Створення здоров’язберігаючого простору уроку через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання.Початкова школа.

Матеріал для скачування:https://yadi.sk/i/4tWbnJUDmKJtj

7) Педагогічна рада за темою: "Підвищення фахової майстерності вчителя в умовах упровадження дослідно-експериментальної роботи" https://yadi.sk/i/bzw42HFFmQ67Y

8)Посібник Булгакової В.М. "Упровадження інноваційних ідей ноосферної освіти в практику роботи школи" https://yadi.sk/i/bzw42HFFmQ67Y

Допомога
До уваги спонсорів

Таймер свободы )))
Архів записів