Первомайська школа № 7 - Учнівське самоврядування
Вівторок, 20.08.2019, 07:40
Ви увійшли як Гость | Група "Гости" | RSS

Первомайська ЗОШ І-ІІІ ст № 7

Меню сайту
Форма входу
Погода
Словники
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Учнівське самоврядування

К О Н С Т И Т У Ц І Я

(ОСНОВНИЙ   ЗАКОН)

ШКІЛЬНОЇ  ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ  “МаРС” ПЕРВОМАЙСЬКОЇ ЗОШ   I – III  ступенів  № 7

 ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

               Прийнята  на загальношкільній  конференції  17 травня 2002 року.

         Парламент Республіки від імені шкільного народу – учнів всіх національностей, виражаючи суверенну волю школярів, спираючись на давні традиції  самоврядування    в українському шкільництві, дбаючи про дотримання прав і свобод дитини та гарних умов її навчання і розвитку, прагнучи зміцнювати  шкільну республіку, керуючись  типовими правилами для учнів приймає цю Конституцію  - Основний Закон  Шкільної Республіки.

Розділ  1

                             ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

Стаття 1

    ЗОШ  I – III ступенів № 7  є демократичною, правовою школою.

Стаття 2

    Ця Конституція поширюється  на всіх учнів школи, незалежно від класу, віку, посадового становища.

Стаття 3

   Дитина, її життя і здоров`я , честь і гідність та недоторканість визнаються найвищою цінністю в школі.

Стаття 4

    У школі не існує  єдиного громадянства, що дозволяє учням одночасно навчатися в інших спортивних, культурних та навчальних закладах, якщо це  не  суперечить  Конституції і законам України. Підстави припинення і набуття громадянства школи визначаються  її дирекцією.

Стаття 5

   Право визначати і змінювати конституційний лад належить виключно учням школи, які погоджують це з дирекцією і вчительським колективом.

Стаття 6

   У школі визнається і діє принцип верховенства права, Конституція школи має найвищу юридичну силу для учнів школи.

Стаття 7

   Кожен школяр має право користуватися шкільним майном відповідно до закону.

Стаття 8

Зовнішньошкільна діяльність спрямована на встановлення контактів і взаємовигідного співробітництва з іншими школами та іншими навчальними закладами, у тому числі із закладами освіти.

                Розділ II

                           ПРАВА, СВОБОДИ, ОБОВ`ЯЗКИ УЧНІВ ТА ВЧИТЕЛІВ.

Стаття 9

Права і свободи учнів та вчителів, закріплені цією Конституцією, не є вичерпним.

Стаття  10

   Кожна людини в школі має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо під час цього не порушуються  права і свободи інших учнів та вчителів.

Стаття  11

   Усі учні є рівними перед законом, незалежно від віку і класу.

Стаття  12

   Кожен учень має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий фізичному чи такому, що принижує його гідність, покаранню.

Стаття  13

   Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань, за винятком грубих і нецензурних слів та висловів, які ображають інших.

Стаття  14

   Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

Стаття  15

   Учні мають право на об`єднання в різні організації , порядок створення і діяльності яких визначається окремим законом

Стаття  16

   Учні мають право в управлінні  Шкільної Республікою, у загальношкільному  та класному референдумах, вільно обирати та бути обраними до органів Республіки.

Стаття  17

   Учні мають право збиратися на збори і мітинги, якщо це не порушує Статуту школи і дисципліни в школі.

Стаття  18

   Кожен учень має право користуватися шкільними кабінетами, бібліотекою, спортивним залом, басейном, не порушуючи під час цього навчально – виховного процесу.

Стаття  19

   Кожен має право на навчання, яке він здійснює, навчаючись у певному класі.

Стаття  20

   Кожен, хто навчається, має право на відпочинок під час перерви. Завантажувати учнів під час перерви дозволяється лише у визначеному законом порядку.

Стаття  21

   Учням гарантується свобода наукової, навчальної, літературної і художньої творчості.

Стаття  22

Права і свободи учнів захищаються Парламентом.

 Стаття  23

Захист честі школи, її репутації є обов’язком  кожного учня.

Стаття  24

         Кожен  учень школи зобов”язаний вчасно приходити на навчання, старанно виконувати домашні завдання, обов’язки чергового, дотримуватись встановлених у школі правил поведінки.

Стаття 25

          Кожен зобов’язаний  сплачувати гроші на ремонт школи у розмірах встановлених  радою школи.

Стаття 26

         Кожен зобов’язаний неухильно дотримуватись цієї Конституції, шкільної дисципліни та законів школи, не посягати на права, свободи, честь і гідність інших.

Стаття 27

Кожен учень зобов’язаний додержувати розпорядок дня  в школі.

Стаття 28

         Кожен учень зобов’язаний  додержувати субординацію з педагогами, вважаючи їх своїми наставниками.

Стаття 29

         Кожен учень  зобов’язаний дотримувати своє робоче місце в чистоті й порядку, дбайливо ставитися  до всього, що його оточує.

Стаття 30

         Учень  школи має право на вільний розвиток своєї особистості, але при цьому не порушуючи  і не ущемляючи прав інших.

Стаття 31

        Кожен зобов’язаний старанно навчатися . Незнання законів і правил не звільняє від відповідальності перед колегами, вчителями чи дирекцією школи.

Розділ ІІІ

ВИБОРИ. РЕФЕРЕНДУМ.

Стаття 32

          Кожен учень школи має  право   висувати свою кандидатуру в Президенти Шкільної Республіки, в Парламент.

Стаття 33

          Кожен учень повинен голосувати тільки за одного кандидата під час виборів. Всі інші бюлетені вважаються недійсними.

Стаття 34

          Вибори передбачають рівне. Пряме виборче право кожного учня шляхом таємного голосування.

Стаття 35

          Вибори депутатів до Парламенту проводяться на зборах класів не пізніше першого тижня навчального року.

Стаття 36

Учнівське волевиявлення здійснюється через вибори і референдум. Право голосу мають учні школи ,які навчаються у 5 – 11 класах.

Стаття 37

Загальношкільний референдум призначається дирекцією школи, Президентом або   Парламентом за погодженням з дирекцією.

Стаття 38

         Референдум не розглядає питання зміни розкладу уроків, їхньої тривалості, тематики, та   інших питань, які регламентовані чинним законодавством

України і належить до компетенції дирекції  чи вчителів.

Розділ ІV

ПАРЛАМЕНТ ШКІЛЬНОЇ РЕСПУБЛІКИ

Стаття 39

           Конституційний склад Парламенту залежить від кількості 5 – 11 класів, по одному представнику від кожного класу, але не менше 15 осіб.

Стаття 40

           Право законодавчої ініціативи належить директору школи, його заступникам, класним керівникам, Президенту та депутатам Республіки.

Стаття 41

           Закон підписують  Президент та директор школи.

Стаття 42

          Контроль за дотриманням конституційних прав і свобод здійснює Президент Республіки спільно із заступником директора з виховної роботи.

Розділ V

 ПРЕЗИДЕНТ РЕСПУБЛІКИ

Стаття 43

Президент Шкільної  Республіки є її Главою і виступає від її імені.

Стаття 44

           Президент обирається учнівським колективом на основі загального, рівного. Прямого виборного права таємним голосуванням терміном на один навчальний рік. Президентом може бути школяр, який досяг 10 класу, має право голосу, навчається в школі не менше 2 років. Одна й та сама особа не може бути Президентом більше двох термінів підряд.

Стаття 45

             Повноваження Президента починаються з моменту складення присяги, але не пізніше, ніж через 3 дні після оголошення результатів виборів. Приведення Президента до присяги здійснює директор школи.

Стаття 46

            Президент Шкільної Республіки користується правом вільного доступу до дирекції школи на час виконання своїх повноважень. Повноваження і порядок діяльності Президента визначається окремим законом.

Розділ VI

ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

 

Стаття  47

  Порядок і склад органів влади визначають Парламент спільно з Президентом Шкільної Республіки.

Стаття 48

          Виконавчу владу в класі здійснює учком класу.

Розділ VII

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 49

            Конституція Шкільної Республіки набуває чинності з дня її прийняття.

Стаття 50

            День прийняття Конституції є шкільним святом – Днем Конституції.    

 

ГІМН

ШКІЛЬНОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ «МаРС»

(На мелодію пісні «Мрії збуваються»)

Є країна в школі №7

Діти там усі маленькі принци

Від зорі вони і до зорі

Дістають знання і гарні звички.

Це країна дивовижних мрій.

В ній завжди панує лад і згода,

Добрий настрій й сонячна погода,

Край дитячих радісних надій.

 Приспів:

«МаРС» називається,

«МаРС» називається,

Тут негаразди усі забуваються.

«МаРС» називається,

«МаРС» називається,

В  нашій країні надії збуваються

ЗВІТ

про роботу Первомайської міської шкільної дитячої громадської організації

"Мала республіка Сім" ( " МаРС") за 2014-2015 навчальний рік

         Робота учнівського самоврядування в Первомайській ЗОШ І-ІІІ ст. № 7 організована відповідно до чинного законодавства. Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану діяльність школярів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування  особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх  членів шкільного колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків  навчальної та суспільно-корисної праці . Основна мета самоврядування - виховувати у школярів активну життєву позицію.

         В школі самоврядування має двоступеневу структуру - класне учнівське самоврядування та шкільне учнівське самоврядування. Кожен клас має свою структуру самоврядування. В силу своїх психологічних можливостей школярі молодшого віку не можуть довго виконувати одну і ту ж роботу. Тому в молодших класах діє система зміни доручень. Кожен класний колектив має свою назву ( « Дружна сімейка», « Дивосвіт», «Міцний ланцюжок», «Вулик»). Учні класу об’єднані  в групи. Кожна група обирає свого командира і виконує певні доручення ( бібліотекарі, квітникарі, консультанти, ігровики). Діти ставляться до своїх доручень відповідально, а також вони мають право оцінити роботу інших груп. Щотижня підводяться підсумки діяльності груп. Система зміни доручень задовольняє творчі, естетичні, пізнавальні потреби, розширює кругозір школярів.

         В класних колективах 5-11 класів обрані учнівські комітети, які повторюють структуру шкільного парламенту. Також учні класу об’єднані  в мікрогрупи, які виконують змінні доручення. Організована таким чином робота дає змогу кожному учню залучитися до виконання доручень.

На початку 2014-2015 навчального року у школі були проведені вибори президента шкільної організації " МаРС". На цей пост претендувало два кандидати – Дерев’янко Ольга (10 кл.) та Грезнєв Олексій ( 11 кл.). Кандидатами була проведена передвиборча агітаційна робота. За результатами таємного голосування більшість голосів було віддано Грезнєву Олексію, який і став президентом шкільної організації " МаРС".

        На шкільній конференції було сформовано парламент організації та обрано міністрів. Так міністерство Освіти очолив учень 9-А класу Сумець Максим, міністерство Охорони здоровя та спорту - учениця 8-А класу Зима Валерія, міністерство Дисципліни та порядку – Сєнна Дарина (10 кл.), міністерство Культури – Терентьєв Михайло (9-Б кл.), міністерство інформації – Вовнянко Олександр, міністерство " Турбота" – Архипова Дарина (8-А кл.), міністерство Національного відродження очолила Дерев’янко Ольга (10 кл.). Кожним міністерством був розроблений план роботи. Більша частина роботи парламенту шкільної організації " МаРС" зосереджена на позакласній роботі, тож план роботи шкільного парламенту узгоджено з шкільним планом.

         Так міністерством Культури  було підготовлено та проведено такі заходи: " Зліт відмінників навчання", святкові концерти до Дня вчителя, 8 Березня, флешмоб до Дня міста « Рідному місту присвячується», вечір зустрічі випускників. Цікаво пройшли фестиваль « Шкільна Мельпомена», фестиваль  казок, День святого Миколая, День святого Валентина, концертна програма до 9 травня.

          День боротьби зі СНІДом нагадав нам про проблеми, які існують у світі та як потрібно до цього ставитися. 1 грудня усі учні нашої школи за сприянням шкільного міністерства Охорони здоров"я та спорту та вчителя основ здоров’я Оболенцевої Т. О. приєдналися до акції «Скажемо СНІДу –НІ!».Кожен, хто бажав отримав червону стрічку - символ цього дня.  

       Міністерством " Турбота" було проведено акцію " Напиши листа солдату", в ході якої були виготовлені сувеніри та малюнки, зібрано теплі речі та продуктові набори для воїнів АТО. Також учні школи зібрали іграшки для вихованців дитячого будинку, який знаходиться в зоні АТО. Члени міністерства « Турбота» були організаторами та активними учасниками шкільного та міського ярмарку    « Зроби добро».

   На передодні 9 травня учні 5-11 класів відвідали підшефних ветеранів мікрорайону та привітали їх зі святом Перемоги.

    Учні нашої школи взяли активну участь у акції “Допоможемо друзям нашим меншим ”. На деревах поблизу школи з’явилися годівнички, а учні початкової школи кожного дня поповнювали запаси їжі для пернатих.

   Члени міністерства " Турбота" активно допомагали вчителям початкових класів у проведенні свят " Ми школярами стали", " Прощавай, Букварику!", " Прощавай, початкова школо!"

 Міністерством Дисципліни та порядку ("ДіП")  були розроблені критерії оцінювання санітарно-господарського стану класних кімнат. Щомісячно  проводилися рейди-перевірки з метою щодо естетичного  вигляду кімнат, чистоти, дотримання графіка чергування, стану збереження шкільного майна та підручників При необхідності класним колективам члени міністерства робилися зауваження щодо покращення санітарно-гігієнічного та естетичного стану  класних кімнат. Результати оцінювання чистоти в класних кімнатах систематично  оголошувалися на стенді " Екран чистоти". Також вівся контроль за доглядом шкільних клумб, проводилися екологічні суботники. Членами міністерства ДіП  проводилися рейди-перевірки підручників " Живи, книго!" та зовнішнього вигляду учнів " Шкільна форма".

          Робота міністерства стимулює учнів дотримуватись чистоти, берегти шкільне майно, книги, старанно ставитись до обов’язків чергового .

         Протягом року в нашій школі за допомогою міністерства інформації проводилося  конкурси малюнків та плакатів на різні теми. Так були організовані конкурси малюнків " Моє рідне місто", " Знаємо права, виконуємо обов’язки",               "Здоров"я очима дітей",  " Діти Землі за мир», акція « Голуб миру» , " Безпека очима дітей",  " Я хочу жити в якісному світі". Переможці були нагороджені подяками. Такі заходи підвищують самооцінку дітей та формують справжніх лідерів.

         Кожне шкільне свято супроводжувалось виставкою стіннівок ( День Вчителя , Новий рік, День св. Валентина, 8 Березня, День Перемоги).

         Міністерство Освіти шкільної організації " МаРС" протягом року вело роботу щодо проведення заходів направлених на підвищення навчальних досягнень учнів ( консультативні дні з виконання домашніх завдань та написання рефератів, рейди-перевірки " Учнівський зошит"), допомагали вчителям у проведенні предметних тижнів, брали участь у підготовці та проведенні свята відмінників " За честь школи" .

         День самоврядування в школі - відповідальна справа для активу учнівського самоврядування. Готуючись до цього дня члени шкільного парламенту розробляли план проведення цього дня, підбирали цікаві форми проведення уроків та позакласних заходів. За традицією закінчився цей день проведенням прес-конференції та святковим концертом, на якому були представлені всі таланти школи. 

      Також члени учнівського самоврядування брали активну участь у міських святах, змаганнях, конкурсах.

      Протягом 2014-2015 н.р. більшість учнів школи охоче брали учать в учнівському самоврядуванні , в організації колективних творчих справ. Учні вчилися бути ініціативними , відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію.

      В наступному навчальному році необхідно спланувати та спрямувати роботу учнівського самоврядування по залученню більшої кількості дітей з числа "пасиву", до участі в учнівському самоврядуванні та організації колективних творчих справ.

Назва міського органу учнівського врядування

Рік заснування організації

 

ПІБ координатора органу учнівського врядування

 ( дорослого)

Поштова адреса

Електронна адреса

Контактний телефон

 

Первомвйська міська шкільна дитяча громадська організація

« Мала республіка сім»

( « МаРС»)

 

2001 рік

 

Довганич Наталія Олександрівна

 

Харківська обл.,                 м.Первомайський,

м-н 4, ЗОШ № 7

 

tgw7@ukr.net

 

3-23-45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА ШКІЛЬНОЇ РЕСПУБЛІКИ «МаРС»

Наш складний час потребує виховання лідерів нової формації — ініціативних, компетентних, здатних мислити неординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення. Саме учнівське самоврядування дає можливість учням практикуватися у входженні в соціальне середовище, у світ сучасного суспільства. 
6 жовтня у Первомайській ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 були проведені вибори Президента шкільної республіки «МаРС».

  

 7 жовтня на загальношкільній учнівській конференції відбулася церемонія інавгурації.  
 

У передвиборчій кампанії брали участь Черпак Анастасія 11 клас, Івакіна Марина 9 клас. 
   

Президентом республіки «МаРС» стала учениця 11 класу Черпак  Анастасія

Побажаємо успіхів Анастасії  на цій посаді та плідної співпраці всіх гілок влади в школі!

Склад шкільного парламенту республіки « МаРС» 2016-2017  навчального року

Президент шкільної організації « МаРС»

Черпак Анастасія

Міністерство Освіти

Переверзєва Софія- Міністр

Міністерство охорони здоров’я та спорту

Курта Мілана- Міністр

Міністерство ДіП

Івакіна Марина- Міністр

Міністерство національного відродження

Столяренко Сніжана- Міністр

Міністерство інформації

Шевченко Євгенія- Міністр

Міністерство культури

Білокінь Дар’я- Міністр

Міністерство « Турбота»

Гуторова Мілана- Міністр

 

 

 

 

 

 

Допомога
До уваги спонсорів

Таймер свободы )))

Архів записів